سبک شناسی دکوراسیون داخلی

مقالات بازدید: 528

دکوراسیون و طراحی داخلی فضاها بر اساس سبک های مختلف معماری صورت می گیرد. در این مقاله با استفاده از توضیحات و نمونه های تصویری، انواع سبک های مورد نظر در دکوراسیون داخلی مورد بررسی قرار می گیرد.

پایه گذاری این سبک در سال 1919 توسط مکتب باهاوس در آلمان صور گرفت. تاکید اصلی این سبک بر کاربردی بودن فضا ها و جدائی از تزئینات فراوان می باشد. سادگی و بی آرایه بودن هدف اصلی این سبک در معماری است. نحوه خطوط در طراحی فضا به این سبک بر اساس خطوط راست و عمود بر هم است. رنگ ها  اصلی این سبک سیاه، قهوه ای ، خاکستری می باشد. دیوار ها معمولا به رنگ خنثی و رنگ های روشن هستند.

 

 

ویژگی های اصلی این سبک : استفاده از سقف های بلند، رنگ های خنثی و یک رنگ جسورانه، هندسه ساده فضائی، مبلمان ساده در فضا، کف سازی ساده، استفاده از چراغ ها یکسان، سقف کاذب ، لامپ های مخفی، کابینت های ساده و بدون قاب و آشپزخانه اپن جزیره ای

 

   

 

پایه اصلی این سبک پس از انقلاب اکتبر روسیه انجام شد و به طور کلی این سبک بر خلاصه نمایی و اشکال ساده هندسی تاکید داشت.

اصلی ترین ویژگی های آن عبارتند از :

 

 

 

این  سبک در سال های 1600 تا 1800 میلادی در اروپا شکل گرفت.زمینه این سبک به طور عمومی لوکس می باشد. دوره زمانی این سبک در میانه باروک و نئو کلاسیک بوده است. تجملات فراوان جهت نمایش هر چه بیشتر طرح و نیز تاکید فراوان بر فضا انجام می شود.

ویژگی های اصلی این سبک عبارتند از :

 

 

 


 

این سبک در سال های 1837-1901 شکل گرفت. برای نخستین بار پس از انقلاب صنعتی این سبک در فضاهای مسکونی مورد استفاده قرار گرفت.

ویژگی های اصلی این سبک :

 

 

 

هنر معماری گوتیک مربوط به سال های 1137 و 1144 می باشد.این سبک نخست در کلیسای دورام در انگلستان شکل گرفت.

ویژگی های این نوع طرح :

 

 

 

 

چاپ

Related Articles